לוקח אחריות: מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא פורש מהמשטרה

בנצי לייזרוביץ No Comments on לוקח אחריות: מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא פורש מהמשטרה

למעלה משנה לאחר האסון: מפקד מחוז הצפון במשטרת ישראל הודיע כי יפרוש מתפקידו. "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני – כמפקד האירוע – נושא באחריות"

שמעון לביא במחוז צפון צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע אסון מירון: מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון לביא הודיע הערב (שני) למפכ"ל המשטרה כל כוונתו לפרוש בתקופה הקרובה. מפכ"ל המשטרה הודה לו על שרותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו.

במכתבו למפכ"ל, כתב לביא: "בשנת 1991, מיד לאחר שהשתחררתי משירות בצה"ל, התגייסתי למשטרת ישראל. במשך למעלה מ-30 שנות שירות, מילאתי תפקידים מגוונים בליבת העשייה המשטרתית, החל מתפקיד בלש במחוז תל אביב ועד תפקידי הנוכחי, מפקד המחוז הצפוני.

"כמפקד המחוז הצפוני, פיקדתי על אירוע ל"ג בעומר בהר מירון בשנת תשפ"א, בו אירע האסון הכבד שגבה את חייהם של 45 אנשים", כתב. "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני – כמפקד האירוע – נושא באחריות. כוונתי הייתה והינה לאחריות של ממש, ללא חוכמות וללא התחכמויות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות. מדובר בתחושה אישית – תחושת אחריות הנובעת מהתפקיד. עם זאת, הגעתי למסקנה שנוכח האתגרים הדחופים והמשמעותיים בפניהם ניצב המחוז לאחר האירוע – החזרת השוטרים והקצינים במחוז לעבודה במלוא הכוח וחיזוק המחוז כדי להתמודד עם המשימות שעמדו על הפרק, כגון מאבק בפשיעה במגזר הערבי, אירועים מבצעיים שהתרחשו מיד לאחר האסון ועוד – ההחלטה הפיקודית והמנהיגותית הנכונה היא להמשיך ולהנהיג את המחוז, לפי שעה.

לדבריו "בשנה החולפת המחוז הצפוני פעל בתחומים רבים, בדגש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד, המחוז הצפוני ביום חזק ומוכן להתמודד עם האתגרים שלפניו. לפני מספר שבועות פיקדתי על חגיגות ל"ג בעומר בחר מירון והשלמתי את התחקירים הקשורים באירוע זה. הפיקוד על אירוע זה היווה עבורי – ועכור המחוז הצפוני – מעין סגירת מעגל, מעין השלמה סמלית של המשימות שנטלתי על עצמי".

הוא הוסיף: "הגעתי למסקנה כי זו העת לסיים את תפקידי כמפקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות במשטרת ישראל. הקדשתי את כל חיי לשירות מדינת ישראל. יש לנו משטרה מצוינת ואני גאה להשתייך אליה. אני מחבק את השוטרים והשוטרות של משטרת ישראל, הפועלים במסירות נפש במשימות חשובות ובתנאים קשים. הם כמשפחה לי. לכן אני מבקש לסיים את תפקידי כמפקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות במשטרת ישראל".



0 תגובות